Az európaiak elutasítják a techóriások önkényes cenzúráját
POLITIKAI KOMMUNIKÁCIÓS TANÁCSADÓ KÉPZÉS (METU)
A képzés sajátossága
A politikai kommunikációs tanácsadó képzés elsősorban a nyilvánosság előtt lejátszódó politikai közlésfolyamat, kampánystratégiák és a politikai kommunikáció egyéb részterületei által felölelt problémakörök vizsgálatára összpontosít.
A Századvég Politikai Iskola és a Budapesti Metropolitan Egyetem tevékenysége hozzájárul a működőképes piacgazdaság, a demokratikus és hatékony politikai és kormányzati rendszer számára szükséges humán erőforrás képzéséhez. A képzés folyamán hallgatóink a szakma legkiválóbb képviselőitől olyan szakmai ismereteket, valamint kommunikációs képességeket sajátíthatnak el, amelyek bővítik szakmai tudásukat, illetve amelyeket a későbbiekben a munkájukban kamatoztathatnak.
Az oktatás célja, hogy
- olyan szakembereket képezzen, akik a politikai, társadalmi és civil szervezetek, intézmények kommunikációját hatékonyabbá teszik;
- a különböző szintű – központi és helyi – közigazgatási szervezetekben dolgozók számára lehetővé tegye szakmai ismereteik továbbfejlesztését, kommunikációs képességeik továbbépítését;
- a kommunikációs szakmában sikert tervezőknek, elérőknek új perspektívát mutasson, speciális tudást nyújtson;
- megfelelő ismereteket és jártasságot biztosítson a média és a kommunikáció világában tevékenykedők számára;
- a civil társadalom és a non-profit szektor szakembereinek magas szintű képzésével segítse ezen szervezetek szakszerűbb és hatékonyabb működését, kommunikációjuk professzionalizálását;
- az eltérő politikai értékeket valló hallgatók közös képzésével elősegítse a demokratikus politikai kultúra fejlődését.
A képzést elsősorban azoknak ajánljuk, akik
- érdeklődnek a politikatudomány, a politikai tanácsadás és a politikai kommunikáció iránt;
- közéleti karrierre vágynak;
- szakmai tudásukkal a közélet szereplőit szeretnék segíteni;
- a politikát, a politikai kommunikációt szakértői szinten kívánják elemezni;
- tanácsadók, akik a politikai kommunikációs képességeiket szeretnék fejleszteni;
- a non-profit szférában, társadalmi, érdek-képviseleti szervezetekben tevékenykedő vezetők, e szervezetek képviselői;
- politikai pártok, szervezetek szakértői, illetve azok apparátusában vezető pozíciót töltenek be;
- hivatásos politikusként (parlamenti vagy önkormányzati képviselőként) tevékenykednek, illetve a jövőben ilyen pályára készülnek;
- a politika és politikai kommunikáció iránt érdeklődő újságírók és tanárok.
A program felelős vezetője
-
Nagy Zoltán, a Századvég Alapítvány oktatási és programigazgatója
Ismeretkörök
- Alapozótárgyak: alkotmánytan, összehasonlító politológia, bevezetés a politikaelméletbe és a társadalomkutatásba, marketing és PR-elmélet.
- Speciális, szakmai ismeretek: stratégiai gondolkodás, politikai marketing/politikai PR, marketing és közvélemény-kutatás, szociálpszichológia, kampánystratégiák, szövegírás/beszédírás, média és politika, műsorpolitikák/politikai műsorok.
A szakirányú továbbképzés pontos megnevezése: politikai kommunikációs tanácsadó szakirányú továbbképzési szak.
A három féléves képzést sikeresen elvégzők a záróvizsga letétele és a diplomadolgozat megvédése után a Budapesti Metropolitan Egyetem politikai kommunikációs tanácsadó szakirányú továbbképzési oklevelét kapják kézhez.
Az oklevél kiadásának feltétele legalább egy idegen nyelvből középfokú, C típusú állami vagy azzal egyenértékű nyelvvizsga megléte.
A képzés időtartama: 3 félév, összesen 180 kontaktóra.
Oktatási napok: szombatonként egész nap.
A képzés díja: 230.000 Ft/félév
A jelentkezés on-line jelentkezési lapon keresztül történik.
A jelentkezéseket a regisztrációs díj beérkezésének sorrendje alapján bíráljuk el.
Az oktatás helyszíne: Századvég Politikai Iskola, Budapest III. ker., Hidegkuti Nándor u. 8–10.
Előfeltételek
- a szakirányú továbbképzésre mindazon egyetemi vagy főiskolai végzettségű szakemberek jelentkezhetnek, akik oklevelüket a jelentkezést megelőzően megszerezték;
- kitöltött online jelentkezési lap.
I. félév | |
TANTÁRGY | ÓRASZÁM |
Alkotmánytan | 15 |
Összehasonlító politológia | 15 |
Bevezetés a politikaelméletbe és a társadalomkutatásba | 15 |
Marketing- és PR-elmélet | 15 |
Összesen: | 60 |
II. félév | |
TANTÁRGY | ÓRASZÁM |
Stratégiai gondolkodás | 15 |
Szociálpszichológia | 15 |
Politikai marketing/politikai PR | 15 |
Marketing és közvélemény-kutatás | 15 |
Összesen: | 60 |
III. félév | |
TANTÁRGY | ÓRASZÁM |
Kampánystratégiák | 15 |
Média és politika | 15 |
Szövegírás/beszédírás | 15 |
Műsorpolitikák/politikai műsorok | 15 |
Összesen: | 60 |
VEZETŐ OKTATÓK
Antal Zsolt, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Államtudományi és Közigazgatási Karának egyetemi docense;
Deák Gábor, független stratégiai marketing szakértő;
Franczel Richárd, jogász, politológus, az ELTE ÁJK és a Bibó István Szakkollégium oktatója;
Kisantal Gyula, független marketingkommunikációs szakértő;
Kisházy Gergely, szervezetpszichológus, politikai kommunikációs szakértő, a MET oktatója, politikusok és szervezeti vezetők személyes tanácsadója;
Kiszelly Zoltán, politológus, a Kodolányi János Főiskola docense;
Kocsis Miklós, a PTE-ÁJK docense, az MMA Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézet megbízott igazgatója
Merkovity Norbert, politológus, a politikai kommunikáció kutatója, az SZTE ÁJTK és az NKE ÁKK oktatója;
Perlaky-Papp József, a MET docense, pr stratéga, politikusok és vállalatvezetők személyes tanácsadója;
Pillók Péter, a Századvég Alapítvány Társadalomtudományi Kutatócsoportjának vezetője, igazgatóhelyettes, a PPKE BTK Szociológiai Intézetének egyetemi adjunktusa, tanszékvezető;
Pindroch Tamás, a Figyelő főmunkatársa
Stumpf István, a Századvég Alapítvány alapítója, Magyarország Alkotmánybíróságának bírája;
Szabó Andrea, az ELTE ÁJK egyetemi adjunktusa, az MTA TK PTI osztályvezetője, tudományos főmunkatársa.