Az európaiak elutasítják a techóriások önkényes cenzúráját
POLITIKAI KOMMUNIKÁCIÓS ÉS MARKETING TANÁCSADÓ (BCE)
A képzésért felelős szervezet: Nemzetközi, Politikai és Regionális Tanulmányok Intézet
Szakfelelős oktató: Dr. Gallai Sándor
Az alapképzési szak megnevezése: Politikai marketing és kommunikációs tanácsadó
Képzési terület: Társadalomtudomány
Képzési idő félévekben: 2 félév
Képzés nyelve: Magyar
Telephely: Budapest
Tagozat: Levelező
Képzési típus: Hagyományos
Kiknek ajánljuk a képzést?
A szakot azoknak a politika iránt érdeklődőknek és a politikával foglalkozó szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akik szeretnék tudásukat elmélyíteni és fejleszteni a politikai kommunikáció területén.
Milyen releváns tudást ad?
A politikai kommunikáció logikájának és működésének mélyebb ismerete, a közvélemény-kutatás szakmai fogásainak elsajátítása, a politika és a kommunikáció összefüggéseinek hatékonyabb megértése, kommunikációs tervek és termékek készítése. A végzettek képesek lesznek politikai célokban, programokban és termékekben gondolkodni
Jelentkezni az alábbi linken tudnak
Információ: part.time@uni-corvinus.hu
JELENTKEZÉSI INFORMÁCIÓK
Jelentkezési határidő: 2020. szeptember 15.
Jelentkezés módja és feltételei:
A jelentkezés benyújtására elektronikus úton van lehetőség.
Jelentkezni az alábbi linken tudnak.
Jelentkezés feltétele:
- legalább alapszakos (BA/Bsc) végzettség,
- szóbeli szakmai és motivációs beszélgetés
Regisztrációs díj: 5.000,-Ft
A jelentkezési laphoz csatolandó dokumentumok:
- Végzettséget igazoló oklevél magyar és angol nyelvű változatának másolata (amennyiben utóbbi kiállításra került)
A felvételi döntés eredményéről jelentkezőink elektronikus úton kapnak tájékoztatást, ezzel együtt kiküldésre kerül a Felvételi határozat, Neptun azonosító, tanévkezdéshez szükséges valamennyi tudnivaló, valamint kiírásra kerül a tanulmányi rendszerben a féléves tandíj és a regisztrációs díj is.
Regisztrációs díj befizetésének határideje azonos a képzés első félév önköltségi díjának befizetési határidejével.
Képzés kezdete: 2020. szeptember 19.
Önköltséggel kapcsolatos információk:
A képzés finanszírozási formája: önköltséges
Önköltség a képzésen: 350.000Ft/félév*
*A képzés díját a munkáltató átvállalhatja
Érdeklődni lehet:
Nagy Zoltán
képzési vezető
Századvég Politikai Iskola Alapítvány
1037 Budapest, Hidegkuti Nándor utca 8–10.
Telefon: +36 1 479 5280
E-mail: nagy.zoltan@szazadveg.hu
A KÉPZÉS CÉLJA
A politikában a válságok során elkerülhetetlenek a népszerűtlen intézkedések, melyek megfelelő keretezése és kommunikálása erősítheti elfogadottságukat, míg elhibázott tálalásuk alááshatja az adott kormányok támogatottságát. A válságok ugyanakkor lehetőséget is rejtenek magukban: tudatos, adaptív és kreatív válságkezeléssel olyan politikai célok is elérhetők, melyek konszolidált időszakokban nem megvalósíthatók. A politikai marketing és a kommunikáció fontos eszköze a kormányzásnak, a politikai célok ismertetésének és elérésének. Nem pótolják a politikát, de szolgálják és segítik annak szereplőit. Ez a szak erről a kapcsolatról szól, s a politikai kommunikáció tudatos használatának feltételeiről és fortélyairól.
A politika iránt érdeklődők és a politikával foglalkozó szakemberek, vezetők e szakon tanulva megismerhetik a politikai kommunikáció logikáját, működését, egyes fortélyait. A szak deklaráltan kis létszámú, magas minőségű, a gondolkodást, a különböző problémamegoldást és a kommunikációs készségeket fejlesztését egyidejűleg támogató programot kínál. A minőségről és innovatív képzési módszereiről ismert Corvinus és a gyakorlati politikában aktív Századvég együttműködése garantálja a politikáért és a politikában dolgozók felkészítését a kommunikációs tanácsadói, szakértői, beszédírói, újságírói és politikusi szerepek ellátására.
Programunkban lehetőséget kínálunk eltérő politikai háttérrel és értékrenddel rendelkező személyek közös tanulására, saját informális hálózatuk bővítésére. Biztosítjuk a politikai kommunikációt és stratégiát meghatározó politikai logika és szempontrendszer megismerését, a közvélemény-kutatás szakmai fogásainak és kommunikációhoz kapcsolódásának bemutatását, a kommunikáció célvezéreltségének felismerését, a politika és a kommunikáció összefüggéseinek megértését, kommunikációs tervek és termékek készítéséhez szükséges képességek fejlesztését, a végzettek politikai célokban, programokban és termékekben gondolkodását, találkozók szervezését a politikai szféra releváns képviselőivel.
A KÉPZÉS JELLEMZŐI
Időtartama: 2 félév
Tagozat: levelező
Helyszín: Budapest
KÉPZÉSI ÉS KIMENETI KÖVETELMÉNYEK
Az oklevélben szereplő szakképzettség megnevezése: politikai marketing és kommunikációs tanácsadó
A felvétel feltétele: Az alábbi képzési területek valamelyikén alapképzésben szerzett oklevél:
- társadalomtudomány
- bölcsészettudomány
- gazdaságtudományok
- orvos- és egészségtudomány
- jogi
- közigazgatási, rendészeti és katonai
- pedagógusképzés
- informatika
- agrár
- természettudomány
- művészet
- műszaki
A szakképzettség megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 60 kredit
A szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök és a főbb elemekhez rendelt kreditértékek:
Szakmai alapozó ismeretek: 25 kredit
Alapvető közjogi ismeretek. Az alkotmányosság és a jogállam alapelvei és normatív szabályanyaga. Az alkotmányos intézmények felépítése, hatásköre és működése.
Az EU tagállamainak, valamint a Magyarország számára fontosabb EU-n kívüli országok politikai rendszereinek, politikai-állami berendezkedésének, parlamentjei felépítésének, a pártrendszereinek, a választási rendszereinek összehasonlítása.
A politika legfontosabb alapfogalmai és területei. A politika szférájának az életvilág egyéb más területeihez – gazdasághoz, társadalomhoz, kultúrához - való viszonya. A legfontosabb politikai ideológiák és eszmeáramlatok.
A szociális megismerés, az attitűdszerveződés alakulása. A társas viselkedés indítékai, lefolyása. Az interperszonális viszonyok szerveződése. A kommunikáció pszichológiája. A társas véleményformálás és befolyásolás. A vezető és a csoport viszonya. A segítő és az agresszív viselkedés. A szociális szerep.
A politikai kommunikáció, mint sajátos, a pártok és személyek hatalomhoz jutásának elősegítését célzó eszközrendszer. A politikai kommunikáció fogalmai. A politikai kommunikációs folyamatok sajátosságai. Média és politika összefüggései. Kampányok szervezése.
Szakspecifikus ismeretek: 25 kredit
A politikai piac strukturáltsága. A politika mikro- és makro környezete. A választói magatartás. A különféle választói magatartás-modellek. A politikai marketing eszközrendszere. A politikai pártok arculati struktúrája.
A közvélemény-kutatások alapvető fogalmai, lépései. A leggyakrabban alkalmazott kvalitatív és kvantitatív módszerek alkalmazhatósága, főbb tulajdonságai. A közvélemény-kutatások minőségének megítélése, eredményeik helyes értelmezése.
A politikai kommunikáció alapvető elméleti ismeretei. A politikai kampányok logikája, ok-okozati összefüggései, a kampány-finanszírozás metódusai. A rendszerváltás utáni legfontosabb magyar kampányok sajátosságai.
A politikai beszéddel és beszédírással kapcsolatos legfontosabb elméleti problémák (inventio, dispositio, elocutio, memoria, pronountiatio). A beszédírás gyakorlata. Az egyes politikai szituációkhoz kötődő beszédek sajátosságai, funkciói és alapvető formái. A retorika legfontosabb eszközei. A beszédírás konkrét folyamatai és egyes lépései.
A hírkészítés alapelemei. A siker és a kudarc megjelenése a politikai kommunikációban. A botrány kezelése. Az oknyomozó riporteri munka célja és eszköztára.
A szakdolgozat kreditértéke: 10 kredit
A TANTERVBEN SZEREPLŐ LEGFONTOSABB TÁRGYAK
- Összehasonlító politikatudomány
- Magyar politikai rendszer
- Közvélemény-kutatás
- Politikai újságírás
- Politikai kampányok
- Szervezeti kommunikáció
A KÉPZÉS SORÁN ELSAJÁTÍTANDÓ KOMPETENCIÁK, TUDÁSELEMEK, MEGSZEREZHETŐ ISMERETEK
Elsajátítandó kompetenciák
- összehasonlító politológia és komparatív elemzés, készségfejlesztés;
- politikai kommunikációs ismeretek;
- politikai marketing – politikai PR ismeretek;
- közvélemény-kutatás elméleti alapjainak ismerete, módszereinek gyakorlati alkalmazása;
- kampánystratégiák tervezési és elemzési készségének fejlesztése;
- szövegírás, beszédírás, – kommunikációs készségfejlesztés;
- média és politika kapcsolatának szerepe, műsorpolitikák - politikai műsorok elemzési és összeállítási készségének fejlesztése.
Tudáselemek
- Általános és alapozó ismeretek: az alkotmányos rendre, a politikai rendszerre vonatkozó ismeretek; a különböző politikai rendszerek komparatív összehasonlítása; az alkotmányosság elvi alapjai és az alkotmány szerepe a demokratikus társadalomban; alapvető politikai értékek és elméletek ismerete; a szociálpszichológia alapvető elméleteinek, szempontjainak ismerete.
- Szakmai ismeretek: komparatív elemzési módszerek; a politika elméleti és gyakorlati elemzése; a média szerepe a politikában; a kampány szerepe a választási folyamatokban.
- Gyakorlati ismeretek: közvélemény-kutatás; beszédírási, szövegírási technikák elsajátítása, politikai műsorok szempontrendszereinek elemzése.
Megszerezhető ismeretek
- Általános és alapozó ismeretek: kutatásmódszertan, társadalomelmélet
- Szakmai ismeretek: összehasonlító politológia; politikai marketing, politikai PR; kampánystratégiák; politikai kommunikáció
- Gyakorlati ismeretek: média, műsorpolitikák, politikai műsorok; retorika, szövegírás, beszédírás; közvélemény-kutatás
- A politikai kommunikáció logikájának és működésének mélyebb ismerete
- A közvélemény-kutatás szakmai fogásainak elsajátítása
- A politika és a kommunikáció összefüggéseinek hatékonyabb megértése
- Kommunikációs tervek és termékek készítése
- A végzettek képesek lesznek politikai célokban, programokban és termékekben gondolkodni
Személyes adottságok, készségek
A végzett hallgató képessé válik
- a politikai rendszer és alrendszerei közötti kapcsolatrendszer, illetve működési mechanizmusok megértésére
- a politikai rendszerek komparatív elemzésére és a politika alapvető, elméleti és gyakorlati kérdéseinek tisztázására;
- a politikai marketing és politika PR eszközrendszerének használatára;
- a közvélemény-kutatás módszereinek alkalmazására;
- kampánystratégiák megtervezésére;
- politikai szövegírásra, beszédírásra;
- politikai műsorok, műsorpolitikák terén szakmai tanácsadásra.
A szakképzettség alkalmazása konkrét környezetben, tevékenységrendszerben
A szak deklaráltan kis létszámú, magas minőségű, a gondolkodást, a különböző problémamegoldást és a kommunikációs készségek fejlesztését egyidejűleg támogató programot kínál. A minőségről és innovatív képzési módszereiről ismert Corvinus és a gyakorlati politikában aktív Századvég együttműködése garantálja a politikáért és a politikában dolgozók felkészítését a kommunikációs tanácsadói, szakértői, beszédírói, újságírói és politikusi szerepek ellátására. Programunkban lehetőséget kínálunk eltérő politikai háttérrel és értékrenddel rendelkező személyek közös tanulására, saját informális hálózatuk bővítésére. A képzés során a hallgató a megszerzett ismeretek birtokában könnyebben tájékozódik a politikai folyamatokban és megalapozottabb tudásra tesz szert. Képessé válik az egyes részterületek, pl. politikai műsorok, kampányelőkészítés, politikai marketing stb. elemzésére, valamint arra, hogy az e területeken szerzett ismereteket tanácsadásban is hasznosítsa.